Práve v súvislosti s touto križovatkou nastanú onedlho, pravdepodobne už v budúcom týždni pre motoristickú verejnosť výrazné zmeny, o ktorých bude mesto verejnosť včas a podrobne informovať. Zhotoviteľ diela požadoval z dôvodu nevyhnutných prác na výstavbe kábelovodu v križovatke jej úplnú uzáveru, mesto ako investor stavby to však striktne odmietlo. M. Petruško požiadal zhotoviteľa diela, aby našiel iné riešenie. Také, ktoré by v danej situácii znamenalo čo najmenšie možné obmedzenia pre vodičov motorových vozidiel, ale aj ďalších účastníkov cestnej premávky.
„Považujem to za veľmi dôležité. Eurovia musí riešiť v križovatke inžinierske siete a napojiť ich na už skôr vybudované. Ide o dosť náročný úsek, a pre zhotoviteľa diela by bolo najvýhodnejšie uzavretie celej križovatky. Pre mesto je to však absolútne neprijateľné, lebo by to veľmi skomplikovalo dopravu nielen na tejto jednej z najvyťaženejších košických križovatiek, ale v celom meste. Nehovoriac o tom, čo by to znamenalo aj pre mestskú hromadnú dopravu. V rámci tohto stavebného úseku sa však musia tieto práce urobiť, budeme sa snažiť robiť ich na etapy. Vynasnažíme sa všetko nastaviť tak, aby aj napriek tomu že to bude pre ľudí obmedzujúce, bola križovatka prejazdná asúpoň v nejakom režime, a nebola uzavretá úplne,” zdôraznil viceprimátor.
Štefan Bálint, riaditeľ košického závodu Eurovie SK síce nebol požiadavkou ohľadom iného riešenia uzávery križovatky veľmi nadšený, uviedol však, že túto žiadosť investora stavby budú ako zhotoviteľ diela plne akceptovať. Na margo postupu prác na jednotlivých rozpracovaných úsekoch najprv poukázal na menšie ťažkosti s plynármi.
„Nastal problém s ich časovým harmonogramom prác, ktorý nám predložili, pre nás bol absolútne neprijateľný, preto sme ich oslovili s tým, aby ho prehodnotili. Pôvodne chceli totiž začať robiť až niekedy v júni, s čím sme ale nemohli súhlasiť. Potom sľúbili, že začnú s prácami štrnásteho mája. Iba pred chvíľou som sa dozvedel, že to opäť zmenili, vraj chcú začať robiť druhého júna. To je pre nás takisto neprijateľné, takže budeme na nich opäť apelovať a trvať na pôvodne stanovenom termíne štrnásty máj,” objasnil situáciu Š. Bálint.
M. Petruško sa zaujímal aj o to, ako rieši Eurovia a ďalší kompetentní podnety od Košičanov. Ide najmä o chýbajúce lavičky pre cestujúcich v nových prístreškoch na Triede SNP pri „novej nemocnici”, alebo pri Kine Družba, respektíve, zvýraznenie obrubníkov bezpečnostného ostrovčeka, ktorý je situovaný pri výjazde z Popradskej ulice na Triedu SNP, reflexnou farbou. Podľa Š. Bálinta, ihneď po odznení týchto požiadaviek na štatutárnom kontrolnom dni (24. 4. 2018) lavičky objednali, keďže ale dodacia lehota je tri až štyri týždne, mali by byť osadené v prístreškoch pre cestujúcich približne do dvoch týždňov. Takisto už boli natreté reflexnými farbami aj obrubníky bezpečnostného trojuholníka na Popradskej.
„Časť stavby od okružnej križovatky po Steel arénu máme rozdelenú na tri pracovné úseky. Prvý je od križovatky po Dunajskú ulicu, tam máme urobenú preložku vody, takisto aj kábelovod, na veľkom úseku sme urobili aj koľajové spodky. Teraz tam robíme na odvodňovaní koľajových spodkov. V strednom úseku, od Dunajskej ulice po Toryskú máme uložené antivibračné rohože, konštrukčné vrstvy koľajového zvršku, ukladáme už aj podvaly. Dokonca máme aj úsek na Dunajskej, kde sú uložené koľajnice kvôli prejazdu áut, aby tam bolo možné presmerovať dopravu. Čo sa týka posledného úseku, od Steel arény po odbočku smerom hore na Idanskú, musíme ešte urobiť kábelovod, minulý týždeň sme narazili na staré inžinierske siete, nevedeli sme či je to plyn, svietiplyn alebo niečo iné. Ukázalo sa, že je to staré vodovodné potrubie, takže môžeme pokračovať s osadzovaním šácht, prácach na kábelovode a podobne. Svoje práce si tu robia ešte aj teplárne,” dodal Bálint.