Obyvatelia košického sídliska KVP sa už tešia z otvorenia vynovenej Jednoty, ktorá sa po novom volá Tempo. Novinkou je aj 101 drogérie, ktorá tu predtým celkom chýbala a najbližšia drogéria bola až o niekoľko ulíc ďalej. Z otvorenia nových predajní sa teší aj Ján, ktorý sa rozhodol zazdieľať so susedmi
„Konečne aj my na spodnom KVP-čku máme slušný obchod na úrovni,“ napísal na sociálnej sieti obyvateľ sídliska a pripojil aj fotografiu vynoveného obchodu.
Obchod už stihli od otvorenia navštíviť viacerí susedia a pod príspevkom sa rozvírila vlna diskusie. Nová predajňa Tempo má dve pokladne klasické pokladne. „Funguje však len jedna a pri nej rad ako pri čakaní na podporu. Aj zo samoobslužných normálne som mal nesmiernu ‚radosť’...prídem tam a platba len kartou…tak keď platba len kartou, otvorte aj tú druhú pokladňu, na čo sú vám dve, keď len jedna ide?,“ opisuje svoju vlastnú skúsenosť jeden zo zákazníkov. Na to mu argumentuje iný, že v samoobslužných pokladniach sa vždy platí len bezhotovostne. „To však nie je pravda, napríklad v Kauflande zaplatíte aj v hotovosti a to aj drobnými aj papierovými, vložíte ich jednoducho do stroja,“ opravuje suseda Katarína. Okrem Kauflandu v samoobslužnej pokladni v hotovosti zaplatíte aj v Bille či Tescu.
Peter už tiež nakupoval v novom obchode a jemu tam veľmi chýba sekcia „domáce potreby a hračky“. „Bolo to vôbec nutné zrušiť?,“ pýta sa sklamaný zákazník. Na jeho otázku mu odpovedá Ján, že domáce potreby prevádzkuje v blízkosti pán Ďurica a hračky v potravinách nechýbajú, tie by sa mali predávať v samostatných obchodoch. „Tak za mňa mať na jednom mieste tieto veci bolo veľmi dobré. Na tom, že vynovili Jednotu, ale zrušili viaceré sekcie, nevidím pridanú hodnotu,“ pridáva svoj názor na vec ďalší miestny.
Mnohých, ale najmä ženy, potešila drogéria. No tak ako veľmi sa nakupujúci tešili, tak rýchlo ich radosť prešla. „Prišiel som do tej drogérie a hneď namiesto pozdravu padla hláška ‚zoberte si košík’. Prišla nejaká pani s dcérou, asi sa poznali s predavačkou, tie už si košík brať nemuseli. No veľmi zlý zážitok. Ale novú Jednotu musím pochváliť, veľmi milo prekvapili, už si len zvyknúť na nové rozloženie predajne, že niektoré sekcie sú teraz prehodené, ale za tie pekné priestory a milú obsluhu to stojí. Takže resumé – Jednota palec hore, 101 palec dole,“ konštatuje v diskusii Matúš.
Jana sa tiež vybrala nakúpiť do novej drogérie a má podobnú skúsenosť ako Matúš. „Ja som si síce košík vzala, ale za mnou vošli tri dievčatá, košík si nevzali a dosť hnusne na nich predavačka vybehla. Až drzo, povedala by som. A za nimi vošla nejaká jej známa a chachacha, chichichi a že keď nakúpi, aj darček dostane,“ uvádza zákazníčka.
Ďalšiemu nakupujúcemu tiež utkvela v pamäti podobná situácia. „Tiež tam prišli asi 4 dievčatá v tínedžerskom veku a tiež na nich tak škaredo vybehla, pritom keď vošli, tak sa jej aj slušne pozdravili a neboli na ňu drzé. Mojimi slovami, zlý človek na zlom mieste, keby pracovala na daňovom úrade, tam by s takýmto prístupom možno vyšla aj po kariérnom rebríčku niekam vyššie.“
K diskutujúcim sa pripojil aj starosta mestskej časti Košice – Sídlisko KVP Ladislav Lörinc. Všimol si podnety, ktoré susedia v diskusii uvádzali a vezme ich do úvahy pri ďalších rokovaniach s majiteľmi prevádzky.
„Verím, že diskusie Mestskej časti s majiteľmi budovy prinesú nielen tieto novinky, ale v budúcnosti aj ďalšie zlepšenia. Ide to pomaly, ale pracujeme na tom. Musím však vyzdvihnúť našich partnerov - majiteľov budovy, že majú naozaj korektný prístup a zatiaľ to, na čom sme sa dohodli, aj platilo,“ doplnil na záver starosta.