Sklz rekonštrukcie nástupíšť na košickej vlakovej stanici si všimli viacerí cestujúci, kde to viazne?


Rekonštrukcia nástupíšť na železničnej stanici v Košiciach sa zas pretiahla

Foto: Sklz rekonštrukcie nástupíšť na košickej vlakovej stanici si všimli viacerí cestujúci, kde to viazne?
Foto: Facebook/Železnice Slovenskej republiky - ŽSR

Rekonštrukčné práce na košickej železničnej stanici sa opäť predĺžili, po novom by mali byť hotové v júni tohto roka. Suma doposiaľ stúpla o necelých 2,7 milióna eur, a to na úroveň 15,47 milióna eur bez DPH.

Vyplýva to z decembrového dodatku k zmluve o dielo zverejneného v Centrálnom registri zmlúv, informuje o tom portál kosice.dnes24.sk.

Rekonštrukcia nástupíšť 1, 2, 3 a komplexná rekonštrukcia železničného zvršku na koľajach číslo 11, 9, 8, 7, 6, 5, 3a, 1 sa začala v septembri 2021. Pôvodne mala byť hotová do konca roka 2023.

Niektoré veci nejdú tak ako predpokladali

Hovorkyňa spoločnosti Železnice Slovenskej republiky Petra Lániková uvádza, že sklz je zapríčinený hlavne tým, že niektoré práce sa nedajú vykonať podľa pôvodnej projektovej dokumentácie formou opráv, ale je nutné staré poškodené betónové konštrukcie nahradiť novými a podobneV tomto období sa pracuje hlavne na treťom nástupišti, pričom od októbra 2024 je v prevádzke pre cestujúcu verejnosť južný podchod.


Projekt predpokladal lepší stav

Po demontáži zastrešenia severného podchodu, ako aj vykonaní zemných prác na zakladaní spodnej stavby podchodu a výťahu bolo zistené, že je nutné projektovú dokumentáciu prepracovať, nakoľko skutkový stav betónových konštrukcií je diametrálne horší ako projekt predpokladal,“ doplnila hovorkyňa s tým, že uvedenie celého tretieho nástupišťa aj s výťahom predpokladajú v máji 2025.

Cieľom stavby je podľa Slovenských železníc hlavne zvýšenie bezpečnosti vlakovej dopravy, zníženia ľudského činiteľa ako vplyvu na vznik nehodových udalostí.

 



Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie v Košickom kraji