Motoristi v Košiciach si vydýchli, nekonečné kolóny na Jantárovej a Watsonovej sa skončili. V polovici novembra sa na Watsonovej ulici dokončila posledná zo štvorice súvislých opráv ciest a priľahlých chodníkov, ktoré od začiatku augusta prebiehali v Košiciach.
„Na Watsonovej ulici dostal počas dvoch etáp nový asfaltový povrch 525-metrov dlhý úsek cesty a chodníka od križovatky s Komenského ulicou po odbočku na Mánesovu ulicu v oboch smeroch. Zmodernizovala sa aj zastávka MHD Botanická záhrada v smere k Mieru. Došlo aj k rekonštrukcii parkoviska pri Botanickej záhrade za takmer 52 000 eur. Tá pozostávala z odstránenia starého asfaltu, rekonštrukčných prác vrátane betónovania a asfaltovania a realizácie vodorovného dopravného značenia,“ uvádza mesto Košice na svojom webe. Obnova parkoviska bola nevyhnutná, keďže už dlhodobo bol v neuspokojivom technickom stave. Dvanásť parkovacích miest má slúžiť prioritne pre návštevníkov Botanickej záhrady a verejnosť.
Košický primátor Jaroslav Polaček ešte počas rekonštrukcie Botanickej záhrady UPJŠ dal prísľub vedeniu univerzity aj verejnosti, že zanedbané parkovisko pred areálom zrekonštruujú. Podľa jeho slov, si zaslúžia návštevníci Botanickej záhrady krajšie prostredie, sľub splnili, a preto zahrnuli aj túto rekonštrukciu do prác počas súvislej opravy Watsonovej ulice.
Súvislej opravy sa dočkal aj takmer 1700 metrov dlhý úsek cesty na Jantárovej ulici od križovatky s Auparkom až po odbočku na Južnú triedu vrátane výjazdov na okolité ulice. Po zmodernizovanej komunikácii môžu motoristi jazdiť od začiatku novembra.
Na zrekonštruovaných úsekoch si motoristi aj účastníci cestnej premávky mohli všimnúť novinku, ktorá by mala prispieť k výraznému zlepšeniu bezpečnosti. „Na priechodoch pre chodcov tam mesto aplikovalo špeciálne cestné pásky Stamark, ktoré majú oproti klasickej nastriekanej farby šesťnásobnú životnosť. Zachovávajú si stály nočný a denný jas, vysokú odrazivosť a odolnosť proti šmyku aj v zlých poveternostných podmienkach,“ objasňuje verejnosti mesto.
Ďalej popisuje, že páska, ktorá je použitá na priechodoch má vzorovaný povrch, ktorý ešte viac zvyšuje viditeľnosť a odrážateľnosť aj v noci, či v mokrých podmienkach. Mesto si stanovilo cieľ, ktorým chce znížiť frekvenciu obnovy vodorovného dopravného značenia, znížiť náklady na dopravné značenie, ale zvýšiť bezpečnosť účastníkov cestnej premávky.
Ešte v októbri spustilo mesto do prevádzky cestu na Tolstého ulici od križovatky so Slovenskej jednoty po Obrancov mieru v dĺžke 500 metrov. Koncom leta sprejazdnili aj 900-metrový úsek na Mliečnej ulici v Košickej Novej Vsi.
V poradí tretia etapa súvislých opráv ciest v dĺžke vyše 3,6 kilometra stála 7,45 milióna eur s DPH, mesto ju financovalo z dodávateľského úveru, ktorý bude splácať do konca roku 2034. Už teraz sa plánuje aj štvrtá etapa súvislých opráv.