Slovenská pošta modernizuje svoju sieť BalíkoBOXov, aby zvýšila komfort pre zákazníkov. Až 72 BalíkoBOXov bude vybavených novým informačným systémom, ktorý umožní nielen výdaj, ale aj podaj zásielok. Kvôli inovácii sú tieto vybrané BalíkoBOXY od 31. augusta dočasne nedostupné pre nové objednávky, pričom výdaj čakajúcich zásielok bude možný do 9. septembra.
Modernizácia sa začne v polovici septembra a potrvá do októbra. „Po 9. septembri sa 72 BalíkoBOXov odstaví z prevádzky, aby sme mohli inštalovať nový informačný systém. BalíkoBOXy s novým informačným systémom budú postupne nabiehať do prevádzky od polovice septembra do polovice októbra,“ informovala Slovenská pošta.
Spoločnosť má aktuálne v prevádzke 236 BalíkoBOXov, z toho 81 už disponuje novým informačným systémom. Pošta zároveň avizuje, že do konca tohto roka budú všetky BalíkoBOXy modernizované na nový informačný systém.
Výhody modernizácie BalíkoBOXov:
Pošta zároveň na starších BalíkoBOXoch ukončuje výdaj tlačenej formy potvrdenia, ktoré po novom obdržia zákazníci elektronicky na email. Spoločnosť týmto krokom chce znížiť spotrebu papiera a podporiť ekológiu.
Záujem zákazníkov o tento druh služby podľa Slovenskej pošty rastie. V prvej polovici tohto roka zaznamenali BalíkoBOXy nárast využívania o 150 % v porovnaní s rovnakým obdobím v roku 2023. „Klienti ich využívajú najmä pri nákupoch cez internet. Zákazník si objedná tovar a ako miesto doručenia si vyberie BalíkoBOX, ktorý mu svojou lokalizáciou vyhovuje najviac,“ informuje spoločnosť.
Aktuálne informácie o BalíkoBoxoch, ktoré sú v prevádzke, nájdete v mobilnej aplikácii Pošta v časti Pobočky.