Most M917, ktorý je súčasťou nadjazdu prechádzajúceho ponad železničnú trať v meste Trebišov, je aktuálne vo veľmi zlom až havarijnom stave. Ide o jeden z najdlhších mostov v kraji, ktorého dĺžka je takmer 280 metrov a vedie pod ním niekoľko železničných koľají vrátane tých, ktoré smerujú do košického U.S. Steel. V prípade ďalšieho zhoršenia jeho stavebno-technického stavu by mohla byť bezpečnosť ohrozená, a tak bol Košický samosprávny kraj nútený konať a pristúpiť k jeho rekonštrukcii.
Ešte pred začatím rekonštrukcie je však potrebné zrealizovať nevyhnutné opatrenia, ktoré súvisia najmä s podopretím pilierov mosta, aby sa zabezpečil bezpečný prejazd. K tomu by malo dôjsť v najbližšom období. Následne budú opravy, po schválení všetkých potrebných dokumentov a úspešnom verejnom obstarávaní, prebiehať za celkovej uzávery, pričom motoristi budú musieť využívať obchádzkovú trasu, čo bude mať značný vplyv na dopravu v meste a tiež bude nutné upraviť trakčné vedenie.
Župa uviedla, že most bol naposledy rekonštruovaný v rokoch 2002 až 2005, pričom bol postavený v roku 1971. Predpokladaná výška nákladov sa pohybuje okolo 7,2 milióna eur, pričom kraj požiada o nenávratný finančný príspevok z eurofondov. Podľa župy tak pôjde o technicky aj finančne najnáročnejšiu stavbu, akú kedy kraj a Správa ciest KSK realizovali.
„Aktuálne tiež pripravujeme podklady pre verejné obstarávanie na zhotoviteľa diela. Na rekonštrukciu mosta má kraj spracovanú projektovú dokumentáciu a stavba má vydané právoplatné stavebné povolenie. S rekonštrukciou mosta bude možné začať po zabezpečení financovania a výbere dodávateľa,“ informovala krajská hovorkyňa Katarína Strojná.