V nedeľu 4. augusta večer dorazilo na košické letisko okolo 200 slovenských turistov, ktorí prileteli z tureckej Antalye. Pôvodne mali byť doma už v sobotu popoludní, no ich cesta domov sa neplánovane predĺžila. V príletovej hale na nich nedočkavo čakali desiatky príbuzných. O udalosti informovali Televízne noviny.
Slovenskí turisti nasadli v sobotu 3. augusta v Turecku do lietadla spoločnosti Smartwings, pričom ani po dvoch hodinách čakania sa z miesta nepohli. Letecká spoločnosť potvrdila, že išlo o technickú poruchu, z nej sa však vykľulo viac ako 25-hodinové čakanie. Podľa informácií televízie Markíza bol cestujúcim ponúknutý päťhviezdičkový hotel, kde mali prečkať dlhé meškanie, no ten nesplnil ich očakávania. „Boli tam samé šváby, pučili sme ich na zemi,“ uviedol pre médium jeden z cestujúcich. Ďalší zas dodal, že taniere, z ktorých na hoteli jedli, boli špinavé.
Okrem toho bol problémom aj nedostatok informácií zo strany leteckej spoločnosti a chýbajúce lieky u niektorých dovolenkárov. Mnohým toto neplánované predĺženie dovolenky prekazilo plány, a preto budú žiadať kompenzáciu.