Známy elektroreťazec neskončil, malo ísť o kontroverznú marketingovú kampaň. Teraz si naňho posvieti inšpekcia


Elektroreťazec Okay neskončil, išlo len o kontroverznú marketingovú kampaň

Foto: Známy elektroreťazec neskončil, malo ísť o kontroverznú marketingovú kampaň. Teraz si naňho posvieti inšpekcia Foto: Zdroj: Okay.sk

Elektroreťazec Okay, ktorý má svoje pobočky v Českej republike aj na Slovensku, ešte v júni tohto roka avizoval, že zatvára svoje prevádzky. Spoločnosť mala hľadať investora, dokonca podľa zistení českého portálu Hospodářské noviny mala firma prepúšťať zamestnancov.

Zákazníci si mohli na stránke aj sociálnych sieťach Okay všimnúť informáciu, že všetky predajne 4. júla o 20:00 hod. zatvoria a všetok tovar musí ísť preč. „Využi jedinečnú príležitosť a nakúp vybraný tovar za likvidačné ceny na e-shope aj predajniach,“ uvádzal reťazec Okay.

Zdroj: okay.sk

Aj v tomto prípade sa mohlo zákazníkom zdať, že prevádzky sa naozaj budú natrvalo zatvárať. Dnes má byť všetko inak. Obchody aj e-shop po 4. júli naďalej fungujú. Firma tvrdí, že išlo o marketingovú kampaň, ktorú prvýkrát spustila na celoštátnej úrovni.


„Išlo o marketingovú kampaň, ktorú realizujeme už viac ako 10 rokov. Doposiaľ sme ju robili len na lokálnej úrovni, teraz po prvý raz na republikovej úrovni. To, že z názvu akcie ,Zatvárame – všetko musí preč, 4. 7. o 20:00‘ niekto vydedukoval, že naše predajne už znova neotvoríme, nebudeme komentovať,“ uviedol marketingový riaditeľ spoločnosti Jan Vyletěl.

Niektorí zákazníci predajne podporili dvakrát toľko, iným sa táto kampaň nepozdáva. „Prečo klamete, keďže reálne predajne pokračujú ďalej?“ pýta sa Milan pod príspevkom na sociálnej sieti. Spoločnosť však skutočne trápia finančné problémy a niektoré svoje prevádzky postupne zatvára, rozhodne však nekončí.

Nejde pritom o prvú takúto kampaň spoločnosti Okay. Už v minulosti sa v niektorých predajniach zobrazovali odkazy s tým, že pobočka sa zatvára k určitému dátumu. Následne bola po pár dňoch opäť otvorená.

Pozrie sa na prípad ​SOI?

Na prípad a zavádzajúcu marketingovú kampaň by si podľa niektorých znepokojených zákazníkov mala posvietiť aj Slovenská obchodná inšpekcia (SOI). Tá však uviedla, že doposiaľ neeviduje žiadny podnet.

„V tejto súvislosti si tunajší inšpektorát dovoľuje uviesť, že v súčasnosti neeviduje podania spotrebiteľov, týkajúce sa marketingovej kampane obchodníka OKAY Slovakia, spol. s r. o.,“ uviedla vo svojom stanovisku SOI pre Bratislavský kraj. Podľa informácií portálu tvnoviny.sk sa však chce prípadom zaoberať.



Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie správy Košický kraj