Súčasná architektúra by mala spĺňať normy bezbariérovosti. Nie vždy tomu ale tak je, obzvlášť pri presunoch na chodník či vlakové nástupištia. Na danú problematiku upozornil aj obyvateľ Košíc v miestnej facebookovej skupine.
Bezbariérové priechody majú zabezpečiť plynulý prechod z cesty na chodník, pričom maximálna výška obrubníka by mala dosahovať dva centimetre. Skutočnosť na Slaneckej ulici v Košiciach je však iná. Obrubníky v jej okolí dosahujú o niekoľko centimetrov väčšiu dĺžku, čo sa autorovi príspevku podarilo zachytiť aj na fotografii.
V komentárovej sekcii sa ohľadom tejto problematiky spustila diskusia. Podľa diskutujúcich ide o stavebnú chybu, ktorá nie je v súlade so slovenskými technickými normami. K podobnej situácii takmer došlo aj na ďalšej ulici, avšak stihla sa zachytiť včas. Komentujúca Andrea na nedostatok upozornila ihneď počas prác, pričom na príkaz pracovníka magistrátu sa musel opraviť. Pracovníci museli prerobiť aj ďalšiu časť priechodu, ktorá bola už hotová.
„Je toto pre mňa nepochopiteľné a považujem to za úplne zlyhanie odborníkov, najmä z mesta. Za toto by mal niekto dostať padáka. Ide o vec, ktorá sa v meste rieši 30 rokov,“ priblížil situáciu používateľ Zdeno. V rokoch 1990 až 1994 spolu so šéfom oddelenia dopravy pripravil projekt, ktorý sa týkal odstraňovania architektonických bariér. Vďaka nemu sa začala budovať priechodnosť križovatiek pre ľudí na vozíku. V súčasnosti mesto ide však o krok pozadu.
„Košice sú špecificky bezbariérové. Niečo nové zrekonštruujú, postavia a na bezbariérovosť zabudli. Viď košická moderná železničná stanica. Dve nástupištia vraj zrekonštruované bez výťahu či pohyblivých schodov. IC do Bratislavy vypravujú z tretieho nástupištia. Invalidi, vozíčkari, starí ľudia ťažko mobilní s opornou paličkou majú problém. Veľká hanba Košíc,“ kritizuje nedostatočnú bezbariérovosť v meste obyvateľka Košíc.
„Absolútne súhlasím. Hanba storočia, že inak pekná stanica je totálne nepraktická práve z hľadiska jej účelu - dopraviť sa a prepraviť sa či dostať sa vôbec do dopravného prostriedku,“ dodala ďalšia diskutujúca.
Ohľadom danej problematiky sme kontaktovali mesto a Železnice Slovenskej republiky. Článok budeme aktualizovať o ich stanovisko.