Vodiči autobusov v košickom kraji už podľa cestujúcich nie sú tým, čím bývali. Svoje o tom vie aj krajský poslanec za strany SaS a Progresívne Slovensko Milan Kaplan, ktorý námietky študentov, no aj ostatných cestujúcich prezentoval na krajského zastupiteľstva.
Podľa slov, ktoré Kaplan od nespokojných cestujúcich sprostredkoval nie sú ľudia spokojní s výkonmi ani prístupom autodopravcu Arriva. Ten zabezpečuje dopravu v okresoch Michalovce, Trebišov a Sobrance. Ako dodal, jednotlivci za volantom autobusov neplnia svoje povinnosti a s cestujúcimi jednajú s neúctou.
Zdroj: Facebook/ Milan Kaplan Krajský poslanec Milan Kaplan (PS a SaS)
Hlavnými dôvodmi nespokojnosti s prímestskou dopravou majú byť podľa jeho slov prudká jazda, či odmietavý postoj pri vydávaní cestovných lístkov na zastávkach, ktoré majú svoje stále miesto aj v grafikone. Pripomína, že podľa sťažností cestujúcich pritom nejde o ojedinelý jav, stretávať sa s týmto prístupom majú stále častejšie.
Na zastupiteľstve pripomenul, že aj takýto prístup dopravcu prispieva k neochote ľudí cestovať hromadnou dopravou.
Podľa informácií, ktoré spoločnosť Arriva prezentuje na svojom webe však spokojnosť cestujúcich s dopravou aj naďalej rastie. „V porovnaní s rokom 2022 sa hodnotenie kvality služieb verejnej dopravy, ktoré poskytujú spoločnosti ARRIVA v piatich krajoch a 16 mestách Slovenska, zlepšilo vo všetkých parametroch a na škále 1 až 5 dosiahlo celkovú známku 3,81,“ uvádzajú v tlačovej správe.
Ich víziou je skvalitňovanie služieb. „Chceme, aby ľudia nechali svoje autá doma a presadli do verejnej dopravy, preto im ponúkame bezpečnú, pohodlnú a cenovo dostupnú alternatívu. ARRIVA v minulom roku výrazne obnovila svoj vozidlový park a zároveň pokračovala v investíciách do obnovy autobusových staníc a terminálov,” dodáva riaditeľka pre obchod a komunikáciu spoločnosti Arriva Petra Helecz. Pripomína, že podľa nedávnych prieskumov spokojnosti v regiónoch sa potvrdilo, že so svojim smerovaním sú na správnej ceste.
Za dôležité považujú aj správanie šoférov spoločnosti voči cestujúcim. „Za najdôležitejšie oblasti zlepšenia do budúcnosti považujú cestujúci dodržiavanie cestovných poriadkov, správanie vodičov a kvalitu zastávok a prístreškov,“ uviedli v správe.