Ostrá predvolebná kampaň: „Proruské“ billboardy majú byť pre Slovensko zrkadlom


Demokrati odštartovali ostrú politickú kampaň. Billboardy burcujú emóciami

Foto: Ostrá predvolebná kampaň: „Proruské“ billboardy majú byť pre Slovensko zrkadlom Foto: Redakcia a X/@DarPutinovi

Pri frekventovaných cestách po celom Slovensku sa nedávno objavili billboardy s poburujúcimi sloganmi. Autori známych výrokov však nie sú tými, kto zaplatil za ich zverejnenie. V skutočnosti ide o kontroverznú predvolebnú kampaň strany Demokrati, na čele ktorej stojí bývalý minister obrany Jaroslav Naď.

„Bez Ruska neprežijeme“, „EÚ a NATO nepotrebujeme“, „Ukrajina je nepriateľ“ či „Skutok sa nestal“. Jednoduché biele písmená na modrom podklade rozhnevali ľudí, ktorí sa názorovo prikláňajú k súčasnej vláde aj opozícii. Dôvody pre nespokojnosť však mali rôzne.

„Ste zhrození a pobúrení zo sloganov na billboardoch? Správne! Aj my sme a už dokonca odvtedy, čo tieto heslá vykrikovali Fico, Danko a Pellegrini pred parlamentnými voľbami. Títo sú autori týchto škandalóznych slov a čo je horšie, aj skutkov. Takto chceme, aby nás svet poznal? Ako hlasné trúby ruskej propagandy? Nie! Preto nemôžeme do Európskeho parlamentu poslať ruských poskokov,“ píšu Demokrati na svojich sociálnych sieťach.

Billboardy, ktoré pred pár dňami zaplavili Slovensko, majú slúžiť ako ukážka toho, ako môže našu krajinu čoskoro vnímať celý svet. Blížia sa totiž voľby do Európskeho parlamentu, ktoré sa uskutočnia v sobotu 8. júna. Pokiaľ si podľa Naďových slov ľudia opäť zvolia „proruských prisluhovačov a extrémistov“, podobné heslá ako na billboardoch budú každodenne hlásať aj pred zástupcami Európskej únie.


Reakcie verejnosti na kampaň

Zatiaľ čo niektorých ľudí modré billboardy pobúrili, iní po tlačovej konferencii, kde Naď vysvetlil svoj zámer, súhlasia s tým, že treba bojovať tvrdo. Na hrubé vrece hrubá záplata, vyjadrujú sa diskutujúci pod príspevkami strany.

„Biele rukavičky a kravaty preč! Je načase si natiahnuť boxerské rukavice a so zlom bojovať,“ hovorí Naď v ďalšom videu. Toto tvrdenie podporuje aj heslo predvolebnej kampane Demokratov: „Zlu nikdy neustúpime! Na Slovensku, ani v Európe.“

Zámer Demokratov sa však nestretol s pochopením občianskeho združenia Mier Ukrajine, ktorá kampaň označila za neetickú a opakovane žiadala o jej zastavenie. Text na reklamných plochách môže podľa členov združenia eskalovať nenávisť voči občanom Ukrajiny, ktorí aktuálne žijú na Slovensku.

„Pôvodný text na billboarde - bez ohľadu na zámer - považujeme za hlbokú urážku všetkých, ktorí boli a stále sú ohrozovaní ruskou agresiou na Ukrajine. Text uvedený na reklamnej ploche považujeme za nezákonný a vyjadrujeme ostrý nesúhlas s takouto kampaňou a žiadame, aby sa v takomto formáte kampane nepokračovalo,“ uviedlo občianske združenie Mier Ukrajine.


Nápisy na billboardoch sa čoskoro zmenia

Podľa Naďovho vyjadrenia bolo po celom Slovensku vylepených 99 billboardov so spomínanými sloganmi.

Kampaň má však plánované pokračovanie. Texty na billboardoch sa už čoskoro majú zmeniť na „EÚ a NATO potrebujeme”, „Skutok sa stal”, „Ukrajina je priateľ“ a „Bez Ruska prežijeme”. Šéf strany Demokrati dokonca poďakoval ľuďom, ktorí sa rozhodli slogany sami preškrtnúť či prelepiť.

„Našu zahraničnú politiku nemôže nikto spochybniť. Ukrajine sme pomohli najviac, ako sme vedeli. Tvrdo sme upozorňovali na ruské zásahy či už do predvolebnej kampane, alebo do našej bezpečnosti a rázne sme zakročili. Dennodenne sme upozorňovali, že skutok sa stal a žiaľ, nie jeden. Na našich hodnotách sme nič nezmenili a ani nezmeníme,“ dodal Naď.

 



Najnovšie zo Slovenska

Najnovšie správy Košický kraj